CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

søndag den 8. november 2009

Endnu en kurv

I sidste weekend fik jeg pludselig lyst til at få ryddet op i mit lager af stoffer. Jeg syntes slet ikke jeg havde overblik over hvad jeg havde. De fleste af stofferne var i plastposer grupperet i farver, men det var nu alligevel temmelig rodet.

Samtidig havde Glenn besluttet at der skulle ryddes op i DVD'er og CD'er. Det betød at der blev en CD reol i overskud, som jeg kunne få til stof. Så gav jeg mig til at stryge og lægge stof sammen. Resultatet kan ses her:


Jeg har brugt mine linealer til at folde stofferne omkring, så de blev ensartede, selvom størrelsen på stykkerne var meget forskellige. De store stykker ligger stadig i kassen, men nu er det da til at overskue. Når man ser sådan en orden får man jo ligefrem lyst til at rode i dem og give sig til at sy et eller andet.

På reolen lige ved siden af hænge min "design wall". Den består at et billigt fleece tæppe fra IKEA, som er hæftet op på en reol med tegnestifter. Jeg må jo så desværre pille den ned fra tid til anden, når nogen synes de skal finde noget i reolen, men den løser mit pladsproblem i sy værelset, der også fungere som kontor.

Jeg har kastet mig over et One-Block-Wonder. Det er ret sjovt, og når først stoffet er skåret, så er det jo bare sy sammen. Jeg har stadig en stor stak trekanter der skal sys, men det er et hyggeligt arbejde mens man lytter til en god bog. I denne uge er Glenn i Berlin på kursus, så mon ikke jeg kommer til at tilbringe nogle timer ved symaskinen?


Lørdag var jeg på patchwork kursus i FOF. Jeg havde taget mønster og materialer med til en "Hanne"-kurv. En del af de andre syede på en juledug. Et møjsommeligt arbejde. De brugte det meste af lørdagen til at skære stof, men de vil sikkert arbejde videre på den næste gang.




1 kommentar:

  1. hej

    Super flot kurv du har syet og synes du ikke også at den er nem???

    SvarSlet